Cum ne organizăm munca la domiciliu

Trăim în secolul vitezei, în era tehnologiei  iar totul se schimbă cu rapiditate. Iată însă că epidemia de Coronavirus ne obligă să petrecem cea mai mare parte a timpului, dacă nu tot timpul, în casă, să renunţăm la întâlniri cu prieteni, chiar în familie, la vizite, la turism şi chiar la mersul la serviciu. Acum câtva timp toate aceste lucruri păreau de neconceput şi pentru mulţi izolarea în propriile case pare o încercare extrem de dificilă. Iată de ce amenajarea în ceea ce privește biroul de acasă este importantă.

Ce se poate face?

Mulți dintre noi petrecem timpul acasă pe telefoane smart, pe site-uri, în special pe cele de socializare  pentru a fi la curent cu toate noutățile. Desigur că nu se pune problema să renunţăm la acestea, mai ales că în condiţiile actuale este practic singura modalitate de a fi în contact cu lumea. Dar, în acelaşi timp, este extrem de necesar să  urmăm un stil de viață activ, sănătos, să păstrăm un ritm în viaţă. Este important să facem mişcări fizice, să lăsăm aerul proaspăt şi lumina să intre în casă şi să păstrăm astfel legătura cu mediul.

Cum amenajezi biroul de acasă

Tot conjunctura actuală obligă pe mulţi dintre noi să prestăm munca la domiciliu. În acest scop trebuie să ne amenajăm biroul de acasă. Recomandarea noastră este să optaţi pentru un mobilier cu model ergonomic, conceput în aşa fel încât să ofere confort maxim şi să diminueze gradul de oboseală.

Trebuie pus accent pe ergonomie și sustenabilitatea mobilierului.  Chiar într-un apartament mic, dacă nu puteţi dedica o încăpere biroului, puteţi amenaja un colţ de lucru în living sau chiar în bucătărie sau balcon.

Ideal ar fi să beneficiaţi de lumină naturală iar amplasarea biroului trebuie să fie astfel ca lumina să vină din stânga (pentru dreptaci). Aveţi grijă deasemenea ca între sursa de lumină şi suprafaţa biroului să existe o distanţă de cel puţin 30 cm. Spre deosebire de munca la birou, acasă se recomandă o mica pauză de 5-10 minute în care să se facă puţină mişcare fizică: mişcări de braţe, stretching şi câţiva paşi.

Cum alegeţi biroul şi scaunul

Biroul poate fi o simplă masa dar în magazine se găseşte o multitudine de modele, de la cele clasice stil pupitru, la cele moderne, precum şi cele din lemn masiv şi elegante, cu sertare sau fără. De aceea preţurile sunt şi ele extrem de diferite.

Masa trebuie să permită braţului să stea vertical, iar antebraţul să stea poziţionat faţă de acesta la un unghi de 90 de grade. Este recomandat un scaun  ergonomic, rotativ, prevăzut cu un spătar potrivit. Partea de şezut trebuie să menţină coapsele la nivel orizontal şi genunchii la un unghi de 90 de grade.

Un scaun de birou poate fi la rândul său din piele naturală, în nuanţe elegante, iar în acest caz va  completa armonios decorul încăperii Deasemenea poate fi un scaun directorial (sunt şi modele scumpe cu sistemul automat de ajustare precum şi mânere speciale) precum şi modele de scaune birou mai sofisticate cu masaj . Datorită multiplelor funcţii şi nivele de intensitate, acestea vor asigura o relaxare profundă. În fine poate fi ceva extrem de elegant care se pretează decorurilor clasice, cele din piele în stilul Chesterfield fiind cele şi mai rafinate.

Scaun birou US Chesterfield, 791 lei, eMag
Scaun de birou Miller Herman, Workshop Studio

Un scaun negru se integreaza armonios in orice decor, unul maro poate aduce o notă rustică. Deasemenea, un scaun de birou alb este perfect pentru biroul de acasă amenajat în stil scandinav, shabby chic, clasic sau modern.

Alături de scaune, printre produsele care pot aduce un confort sporit în cadrul muncii de acasă,  se regăsesc diverse accesorii. Printre acestea se numără: lămpile de birou, brațele de monitor, birourile electrice ajustabile pe înălțime precum și soluțiile acustice decorative. Acestea pot fi integrate cu ușurință în design-ul open-space.

Idei de amplasare a biroului în casă

Desigur că în această privinţă, sfaturile unui designer de interior sunt binevenite, mai ale că acesta va veni cu soluţia pentru fiecare caz în parte. Iată câteva idei împărtăşite de arhitect Irina Radu (Studio iDecorate).

Dacă ai un spaţiu deschis, cu o zonă de şedere într-o parte, puteţI amplasa biroul în spatele canapelei. Un colţ de încăpere neutilizat, cum este cel de lângă TV sau şemineu poate fi locul ideal pentru amplasarea unui mini-birou.

În locul unui birou complet, puteţi opta pentru o masă rotundă, aşezată într-un colţ nefolosit. Este o opţiune excelentă pentru interiorele aglomerate sau pentru camerele de familie, putând astfel lucra în zona în care se strânge întreaga familie.

Dacă dispuneţi de un living mare, puteţi dedica biroului o zonă din aceasta, prin amplasarea aici a unui mobilier specific în faţa unui perete. Pentru a evidenţia biroul faţă de restul elementelor de mobilier din cameră, adăugaţi un mic covor.

Un birou compact se poate proiecta în spaţiul liber de lângă canapea, în partea de jos a scărilor sau chiar pe hol. Într-un apartament unde trebuie valorificat la maximum spaţiul existent, biroul se poate poziţiona în zona de şedere, în continuarea canapelei, putând astfel fi folosit  şi ca măsuţă laterală.  În locul bibliotecii puteţi opta pentru rafturi montate pe perete şi astfel să optimizaţi spaţiul de stocare şi să păstraţi circulaţia.

Dacă în familie sunt şi copii, o modalitate bună de a oferi fiecărui membru o zonă de lucru fără a ocupa prea mult spaţiu este să aşezaţi mai multe birouri de-a lungul unui perete. Astfel, masa de lucru poate fi utilizată de două sau mai multe persoane.

Foto: shutterstock, pexels, unsplash

SHOPPING

Birou pentru laptop Woodman Farringdon, 1441 lei, Bonami.
Birou Corner Schoko, 387 lei, Elvila
Birou cu un sertar Szynaka, Meble Selene, 803 lei, Bonami