Modul în care ne referim în acest moment la viaţa noastră este o declarație vizuală. Este recunoscut şi faptul că designul este un mod de comunicare. De 23 de ani, Institutul Pantone alege culoarea anului. După cum se ştie, iar noi am anunţat la momentul potrivit pe site-ul nostru, Institutul Pantone a ales ca şi culoarea anului 2020 una complet nouă, Very Peri , care simbolizează modul în care lumea noastră se schimbă şi cum se îmbină viața noastră reală și cea digitală.
Very Peri este o nuanță complexă care combină calmul și fiabilitatea albastrului cu energia și potențialul roșului. Noua nuanţă extinde familia de culori și aduce un nou aspect. Propune o perspectivă plină de viață și o prezență dinamică, inspirând creativitate îndrăzneață și dând o expresie imaginativă. Într-adevăr, Very Peri este plin de posibilități. Este deschisă către noi viziuni și puncte de vedere, plină de speranță și curiozitate nestăpânită într-un moment de tranziție.
Mai mult decât o tendinţă de culoare sau o modă
Tocmai am trecut printr-o perioadă de izolare intensă. Deși existau mai puține opțiuni de divertisment, am vizitat mai des lumi virtuale, explorând noi culori și posibilități. Designul digital extinde limitele realității noastre. El țese, mai mult decât oricând, conexiuni mai strânse între viața noastră fizică și cea virtuală.
Dar culoarea anului a fost aleasă şi după nenumărate analize de tendințe și observații detaliate. Experții în culoare de la Pantone Color Institute au luat în considerare tendințele de culoare în film și divertisment, artă, modă și design, precum și stilurile de viață.
Noua culoare a inspirat lumea artei. În foto este imprimarea cu pigment Fine Art giclée realizată pe pânză de Buja de expozantul Art Edition Barhoul la târgul Ambiente
Platformele de social media, evenimentele majore și noile tehnologii, materialele, structurile și efectele pot influența și alegerea culorii. Această culoare exercită influență la nivel internațional asupra dezvoltării produselor și asupra deciziilor de cumpărare în numeroase sectoare, inclusiv design industrial și de produs.
Inspirație de la expozanții Ambiente
Târgurile şi expoziţiile din domeniul designului programate la începutul anului au fost anulate. Între aceste şi AMBIENTE, cel mai mare eveniment din domeniul decoraţiilor, accesoriilor pentru casă şi lifestyle. Astfel, noile serii de produse şi noutăţile nu au mai putut fi văzute de către vizitatori. Totuşi a funcţionat platforma on line NEXTRADE care a înlocuit modul clasic de expoziţie. Astfel, consumatorii au putut interacţiona cu produsele noi şi de a observa noi teme şi tendinţe. S-a putut constata că firmele au realizat deja producţii implicând culoarea Very Peri care pare că deschide din ce în ce mai mult un drum pentru designul interior și accesorii.
Very Peri se regăseşte pe gențile marca spaniolă Soruka, cusute manual din piele reciclată și resturi de piele. În privinţa bijuteriilor, ametistul semiprețios revine, ca în pandantivul de la Timi al Suediei.
1 colier Timi of Sweden / 2 cercei de la Ras Jewellery / 3 geantă de mână de la Soruka / 4 șosete Socksmith
1 Difuzor de Le Chatelard 1802 / 2 + 3 Parfum și săpun de Esprit Provence / 4 Suport pentru canapea Trimontium / 5 Prosop de baie de la Remember Lavanda este, de asemenea, solicitată din același motiv. Mirosul inconfundabil al acestei plante mediteraneene se confruntă și cu o renaștere, ca în parfumul de cameră Le Chatelard 1802 precum și parfumul și săpunul de la producătorul tradițional Esprit Provence.
“Societatea continuă să recunoască culoarea ca o formă critică de comunicare și o modalitate de a exprima şi conecta ideile și emoțiile”, spune Laurie Pressman, vicepreședinte al Institutului Pantone.
1 Golitor de buzunar de Lamart Italia / 2 Felicitari de The Buttique / 3 + 4 Suport pentru lumânări și pasăre decorativă de Rice DK / 5 Perne de interior Liv / 6 Caiete de Nuuna Rakle Ceramica EQC
1 + 2 Tavă și ceașcă de Glore Glass / 3 Tacâmuri de Capdeco / 4 vaze Ichendorf / 5 farfurie Mesa Ceramics / 6 Gl6 Pahar de Rakle
Very Peri – bucuria combinării
Expozanții Ambiente din zona de luat masa oferă şi ei la rândul lor, vesela Very Peri: EQC Ceramics sau serviciul de ceai cu modele strălucitoare de la compania turcească Glore Glass, cănile reutilizabile și sticlele izolate de la 24 Bottles precum și o mulțime de idei noi de la Rakle, Mesa Ceramics și alții.
Accesoriile de bucătărie se prezintă şi cu elemente originale, cum este cazul producătorului Rice cu lingurile sale de lemn și bureții “zâmbitori”. Articolele Very Peri vor fi un punct focal pentru orice masă decorată elegant, mai ales dacă accesoriile şi decoraţiile sun autentice, realizate manual manual şi pot fi combinate liber unele cu altele.
1 tirbușon de la Pulltex / 2 + 3 burete de bucătărie și lingură de lemn de la Rice DK / 4 prosop de bucătărie de la Esprit Provence / 5 + 6 pahar de călătorie și sticlă clima de 24 de sticle Kinta.
Foto: Messe Frankfurt