“Consider că modelul actual al unui târg, fie el chiar de succes, nu mai corespunde nevoilor consumatorilor. Ecuaţia de bază a unui târg nu s-a schimbat de sute de ani. După cum se ştie, primul târg de acest fel a fost chiar aici, la Frankfurt, în urmă cu şapte secole. De atunci, lumea s-a schimbat enorm dar formula de târg a rămas neschimbată. Nu m-ar mira ca în viitor să vedem la un târg, o frumoasă hală, cum este cea în care discutăm (Pavilion la târgul AMBIENTE 2020, Complexul Expoziţional Messe Frankfurt , n. red.), complet goală iar produsele să fie prezentate în cu totul alt mod.”
Iată ce declara Hanjerk Mayer-Aichen în interviul de la ediţia târgului AMBIENTE, desfăşurat în luna februarie a acestui an şi publicat chiar pe site-ul lifeandstyle.ro.
Pandemia COVID-19 a dus la anularea sau organizarea online a târgurilor
Extraordinară intuiţie, mai ales în situaţia în care toţi cei implicaţi în ecuaţia târg erau mulţumiţi: companiile producătoare, designerii, retaillerii, consumatorii, presa de specialitate. La Ambiente, de exemplu, au fost peste 200 000 de vizitatori, potenţiali clienţi. Nu mai punem la socoteală domeniile HORECA şi turism care aveau mult de câştigat în urma unui târg. Mai cu seamă că oraşele germane de mărime medie, cum sunt Frankfurt, Hanovra, Koln sau Dusseldorf, beneficiază de centre expoziţionale noi, plasate chiar în centru. Practic, întreaga comunitate era afectată pozitiv de organizarea unui astfel de eveniment.
Este interesant că, după declaraţia lui Aichen, nici un târg nu a mai fost organizat în Europa în sistemul clasic. Este adevărat că schimbarea nu a venit în urma unor idei inovatoare sau a cerinţei actorilor participanţi. A fost impusă de pandemia COVID-19.
În domeniul designului, ediţiile din acest an pentru Salonul de Mobilă de la Milano, Tendence şi Spoga+Gafa au fost anulate.
Ce se va întîmpla anul viitor, dat fiind faptul că un târg de asemenea anvergură se pregăteşte începând cu un an înainte? Practic toate târgurile au suferit modificări în formă şi în organizare. Unele vor trece pe online, altele vor rămâne în formatul clasic sau mixt sau îşi vor schimba perioadele de desfăşurare.
Maison & Objet, primul târg important trecut în online. Parisul redevine capitala designului
Dacă în anii precedenţi, vestitul târg de la Paris, Maison&Objet, rămăsese oarecum în urmă faţă de alte târguri fanion din domeniul home&deco şi design, iată că în această nouă conjunctură, Parisul a organizat primul târg important online, oferind idei inovatoare şi un adevărat model în această privinţă. Astfel oraşul a redevenit capitala designului, a modei şi a evenimentelor. În decurs de o lună s-au desfăşurat aici Paris Design Week, Maison&Objet şi …faimosul turneu de tenis de Grand Slam, Roland Garros.
Scopul acestei inițiative este de a menține o relație activă între companiile producătoare, designeri și consumatori. Târgul online Maison&Objet, desfăşurat în perioada 4 – 18 septembrie a cuprins două componente complementare. Showroom-uri digitale pe platforma MOM cu prezentarea produselor și Discuţii digitale pe site-ul Maison & Objet care a oferit conținut și inspirație.
Showroom-uri digitale pe MOM
Lansat inițial în 2016, MOM este un hub performant care conectează firmele cu aproximativ 400.000 de cumpărători internaționali. Maison & Objet a oferit acestor cumpărători șansa de a descoperi cele mai noi colecții într-un nou format de „showroom” care reflectă modul în care standurile sunt prezentate la târg.
Ce este târgul online
Platforma MOM găzduieşte fișierele vizuale ale fiecărei companii precum și fișele de informații despre produs. Vizitatorii pot filtra companiile și colecțiile lor după domeniul, tipul de produs și țară.
Discuţii digitale pe site-ul web și pe platformele de socializare ale Maison&Objet
Maison&Objet a prezentat, de asemenea, un program amplu de discuții pentru a oferi inspirație și a ajuta la descoperirea ultimelor tendințe. A adus laolaltă creatori de top din industrie, trendsetteri de tendințe, arhitecți, designeri, stilişti, comercianți cu amănuntul și producători.
Conferințele, articolele, selecțiile de produse și interviurile online, fie în format podcast, fie transmise în direct, au prezentat analize recente și previziuni. Multe informaţii s-au concentrat în special asupra modului în care casa a devenit un adevărat refugiu. Deasemenea cum să se amenajeze împrejurimile și spațiile de locuit în ansamblu.
Pentru a accesa târgul online nu au fost taxe. Însă vizitatorii care au contactat companiile prezentate au avut o parolă pentru târgul comercial sau platforma digitală MOM. La târgul online au participat 3000 de expozanții care plănuiseră să participe la ediția din septembrie la Maison&Objet Paris.