Coexistenţă între nou şi vechi la extinderea unei cabane

Clienții au moştenit această cabană de bușteni din apropiere de Montreal de la familia care a deţinut proprietatea de peste 40 de ani. Casa este ancorată pe un punct stâncos care iese în lac.

Proiectul a fost încredinţat biroului Paul Bernier Architect şi consta în renovarea completă și extinderea unei cabane pentru a face din ea un spațiu deschis, fluid și luminos, care profită de priveliștile frumoase cu vedere la lac. Alegerea acestui birou de arhitectură s-a datorat faptului că acesta era cunoscut prin atenţia la detalii şi selectarea și asamblarea materialelor. Deasemenea, importantă era şi experienţaacestor arhitecţi în extinderea unei cabane.

Apropierea de mal i-a determinat pe arhitecți să prefere şi să planifice extinderea pe verticală decât pe orizontală. Doar pridvorul ecranat a fost adăugat la nivelul solului, astfel încât a existat o provocare în aceste sens.

Cum să adăugați o podea la această cabană tipică de bușteni, cu acoperișul său înclinat, fără a o denatura și a-și pierde urma? Soluția nu era de a se preface că această adăugire a fost întotdeauna acolo. Proiectul trebuia să permită vechiului și noului să fie distincte, clar vizibile, dar să “coabiteze”.

Contrast și continuitate

Această temă este importantă în proiectarea acestei case. Este întâlnirea a două epoci: cabana de lemn originară și adăugarea contemporană. Cea originară este rustică, din piatră și bușteni, cu acoperișul său înclinat, cu console largi.

Adăugirea este un volum curat și monolitic. Materialul său de construcţie este un ecou al celui folosit la cabana originară, lemnul. Diferitele pauze din panta acoperișului adăugirii reflectă și cele ale vechii cabine.

Există, de asemenea, chiar și în cabana originară un anumit amestec de stiluri cu elemente moderne. De exemplu, ferestrele înclinate, caracteristice perioadei anilor ’50-’70. În interior, această coexistență de stiluri și perioade este de asemenea prezentă.

Frumosul șemineu vechi și masiv din piatră a fost restaurat și este acum vizibil pe toate părțile, chiar în centrul spațiului.

Noua scară este ușoară și minimalistă. De asemenea, a fost important să se păstreze tavanul vechii cabane, chiar dacă deasupra a fost adăugat un etaj. Pentru a face acest lucru, vechiul acoperiș, care era fragil, a fost complet îndepărtat și înlocuit de o structură de rezistenţă de brad Douglas. Acesta replică panta și susține noul etaj. În exterior, vechiul profil al acoperișului cabanei originare este încă vizibil.

Lumina și priveliști

Includerea unei povești a avut un beneficiu semnificativ pe care clienții și arhitectul l-au putut vedea în timpul procesului de proiectare urcându-se pe acoperișul vechii cabane.

Acest promontoriu oferă o vedere excepțională asupra lacului și o deschidere spre cer, care nu exista la parter. Acest post de observație a fost atribuit dormitorului principal. Din patul lor, proprietarii au o vedere uluitoare asupra punctului cu acești frumoși pini înalți, precum și cu lacul și cerul înstelat.

Adăugarea realizată pe acoperiș servește și la iluminarea parterului. Printr-o mare deschidere verticală din partea de est, la etaj, lumina dimineții pătrunde în interior. Aceasta se filtrează apoi până la nivelul inferior prin podeaua din sticlă translucidă. Astfel, inima cabanei de la parter, care în mod normal ar fi mai întunecată, este iluminată cu lumină naturală.

O fereastră mare în partea de sus a scărilor acționează, de asemenea, ca un luminator. Acesta oferă deasemenea o vedere spre cer în timpul urcării la etaj. Noul pridvor ecranat instalat pe partea de sud și dotat cu două  luminatoare introduse discret în structură, oferă la rândul său un alt loc pentru bucuria de a fi în aer liber într-un spațiu scăldat în lumina naturală care se reflectă în apă.

Materialitate

Vechea cabană este făcută din bușteni și stă pe o fundație de piatră. Această bază de piatră din care este realizat amplasamentul ajută la integrarea construcţiei în mediul său natural.

Piatra și lemnul solid sunt, de asemenea, utilizate în interior, în ton pe ton. Celelalte suprafețe sunt în principal albe, maximizând astfel lumina și evidențiind culorile naturii înconjurătoare.

Material realizat cu sprijinul V2Com