Odată cu izbucnirea pandemiei de Coronavirus nici un târg nu a mai fost organizat în Europa în sistemul clasic. Este adevărat că schimbarea nu a venit în urma unor idei inovatoare sau a cerinţei actorilor participanţi, ci a fost impusă de epidemie.
În domeniul designului, din fericire, câteva târguri organizate la începutul anului trecut, printre care AMBIENTE şi imm Cologne, Christmasworld şi târgul Maison&Objet au apucat să se desfăşoare.
În schimb, Salonul de Mobilă de la Milano, Tendence şi Spoga+Gafa au fost anulate, în timp ce târgul Maison&Objet, ediţia de toamnă, s-a desfăşurat în formulă digitală. Astfel, acest târg pare că s-a adaptat cel mai bine noii conjuncturi şi a căpătat deja o experienţă importantă pentru formula digitală. Nu mai puţin important este faptul că designeri de mare calibru precum şi specialişti care funcţionează în companii care se ocupă cu analiza locuirii şi stilului de viaţă participă la interesante discuţii digitale pe platforma acestui târg.
De obicei începutul anului debutează în forţă, multe târguri sunt organizate chiar imediat după sărbători şi în februarie.
Calendar expoziţional, evenimente digitale în 2021
Anul acesta situaţia este cu totul alta datorită pandemiei şi a programului de vaccinare. Cele mai multe manifestări, care aveau date de desfăşurare intrate deja în tradiţie de mulţi ani, au schimbat aceste date. Formulele organizatorice sunt noi, unele rămân fizice dar majoritatea caută spre adaptare noi soluţii, şi anume digitale sau hibride.
Este de datoria noastră să anunţăm noile modificări pentru ca cei interesaţi – comercianţi, designeri, arhitecţi, persoane fizice interesate, firme producătoare, ca vizitatori sau expozanţi (pentru ultima categorie) – să-şi poată face o agendă a evenimentelor importante în domeniu. Începem cu târgul Maison&Objet deoarece este o manifestare care debutează cu evenimente chiar din luna ianuarie.
Maison&Objet: digital ianuarie-martie, fizic 9-13 septembrie
Datorită pandemiei, nesiguranţei de la începutul anului legat de campania şi programul de vaccinare, organizatorii au decis ca ediţia de la începutul anului pentru târgul Maison&Objet să se desfăşoare tot online. Mai ales după experienţa căpătată la ediţia din toamna anului trecut. În acelaşi timp, ediţia de toamnă se va desfăşura fizic la Salonul Expoziţional de la Portes des Versailles, în paralel cu Paris Design Week, în perioada 9 – 13 septembrie.
8 Evenimente digitale în primul trimestru al anului
În fiecare miercuri, joi și vineri în perioada 27 ianuarie – 19 martie 2021, platforma digitală MOM organizează 8 evenimente digitale, fiecare dedicată unei teme cheie a pieței. Noi colecții online, analize de tendințe, selecții exclusive de produse noi, tururi de concepte unice și discuții pe web despre noi obiceiuri în lumea decorului, aşa sunt anunţate aceste evenimente la care pot participa vizitatori sau firme expozante. Astfel vor fi numeroasele oportunități de inspiraţie şi de a descoperi universuri noi de mărci precum şi de a le contacta. La fiecare ediţie Digital Days, nume prestigioase, între cele mai mari din domeniu, vor fi gazde ale discuţiilor
ROSSANA ORLANDI, PATRICIA URQUIOLA, ELIZABETH LERICHE, VINCENT GRÉGOIRE, FRANKLIN AZZI, PIET HEIN EEK, MARC BERTHIER, HUMBERTO CAMPANA şi alţii.
Ca vizitator
Aflaţi despre produse noi mai uşor decât oricând. În showroom-urile digitale ale companiilor puteţi descoperi noi colecții organizate pe teme și selecții de produse postate zilnic pentru a vă ajuta să vă ghidați căutarea.
Puteţi avea discuţii cu furnizorii. Ți-a atras atenția un anumit produs și ai vrea să afli mai multe despre acesta? Comunicați instantaneu cu viitorii furnizori folosind serviciul chat live.
În fiecare zi puteţi asculta comentarii. Experții iau cuvântul pentru a vă inspira, a vă extinde baza de cunoștințe și pentru a vă oferi direcția viitoarelor strategii de cumpărare.
Concepută ca un sistem de mesagerie instantanee, Live Chat permite utilizatorului să discute în direct cu mărcile pe parcursul celor trei zile ale Zilelor Digitale
Pentru companii
Lansată în urmă cu peste 4 ani, MOM este platforma digitală Maison&Objet care îi ajută pe cumpărători să găsească noi furnizori pe tot parcursul anului. În 2020 audienţa pe această platformă a crescut exponențial. Numărul de abonaţi s-a dublat şi a generat cu 50% mai multe contacte de afaceri decât în 2019. Începând cu ianuarie 2021, târgul Maison&Objet se bazează pe experiența și abilitățile de rețea digitală. Acestea au fost deja dobândite prin intermediul acestei platforme pentru desfășurarea Zilelor Digitale. Se oferă astfel abonaților să beneficieze de evenimente online de nivel înalt.
Pentru a participa ca firmă trebuie făcut un abonament MOM. Astfel vă asiguraţi o expunere optimă și continuă la o rețea de peste 480.000 de profesioniști din întreaga lume și 1,5 milioane de adepți pe reţelele social media.
Participând la Zilele Digitale, tema potrivită pentru marca respectivă va fi în centrul atenției MOM timp de 3 zile. Deasemenea se va beneficia de inițiativele promoționale vizate primind vizibilitate sporită și contacte de afaceri calificate.
Viitorii dvs. clienți vă vor putea contacta direct, utilizând noua funcție de chat live. Nu veți mai pierde niciodată o cerere. Site-ul dvs. personalizat va fi disponibil pe tot parcursul anului
Focusul experților
Miercuri: produsele din spatele noilor tendinţe și influența lor este analizată de o agenție de tendințe franceză sau internațională. Va fi prezentată o selecție tematică exclusivă de produse noi. Aceasta oferă descoperiri reale care promit să devină produsele de mâine. Deasemenea și o modalitate de a descoperi furnizori noi pentru a lua legătura cu ei.
Joi: o tendință, un singur loc. Vizite electronice în întreaga lume. Este explorat un loc unic și inspirat. Este o invitație de a descoperi cum, în Franța sau la nivel internațional, părțile interesate cheie – firme producătoare, comercianți, buticuri, magazine concept și multe altele – și-au făcut propriile previziuni și pun în evidență produsele pentru noua generație de consumatori activi.
Vineri: discuții digitale inspiraţionale. Se analizează o temă legată de transformarea societății și de noile așteptări ale consumatorilor. În plus, sunt aduse noi persoane inovative și care oferă soluții inteligente la problemele actuale. Totul ca parte a discuțiilor web de la Maison & Objet.
Calendar Digital Days 2021
27 -29 ianuarie, CADOURI surpriză. Descoperirea de produse indispensabile pentru întreaga familie.
3-5 februarie TENDINȚE Deco. Descoperirea de produse noi care aduc stil interioarelor.
10 -12 februarie CREATIVITATE. Explorarea de soluții și produse noi, inspirate și creative, pentru a echipa spații de lucru de nouă generație.
17 -19 februarie UNICITATE, Vitalitatea creativă a artiștilor în materie.
24 -26 februrie, Outdoor living, SOCIALIZARE. Produse noi pentru a face din „aer liber” un spațiu cu adevărat relaxant și plăcut pentru socializare
3-5 martie, Green Awarness, SUSTENABILITATE, Descoperirea de produse noi bune pentru mediu!
10 -12 martie, Cum poţi crea interioare excepționale
17 -19 martie ART OF LIVING, SO FRENCH, Arta de a trăi cu adevărat franţuzeşte.