Amplasată discret pe o cale urbană liniștită, clădirea originală era folosită ca depozit de vehicule a unei companii locale într-o suburbie a oraşului Toronto. Modificată și apoi adăugită, construcţia a fost transformată într-o reședință în anii ‘80. Singurul lucru rămas erau zidurile din cărămidă din curte.
Proiectul de arhitectură
Imaginând un potenţial interesant al construcţiei, noii proprietari au angajat o fimă de construcţii Taylor Smyth Architects precum şi una de design, William Fulghum Design Associate. Acestea au realizat un proiect de arhitectură şi reamenajare. Motivul alegerii acestor companii a fost legat de faptul că erau cunoscuţi ca punând în proiectele lor accentul pe lumină, textură și culoare, materiale și proporții naturale. Munca lor primisese deja o largă recunoaștere prin numeroase publicații și premii locale, naționale și internaționale.
Aceştia au evacuat structura pe două etaje până la știfturile goale și au îmbunătățit caracteristicile tehnice ale structurii construcţiei. Apoi au realizat proiectul unui design nou al reședinței cu un interior contemporan plin de lumină,
În acest proiect au încorporat o paletă bogată de materiale din lemn, piatră, bronz și piele. Un mobilier nou a fost selectat pentru toate spațiile pentru a completa designul. Corpurile de iluminat de perete și tavan distincte din toată casa se combină perfect cu piesele vintage din anii ‘60 precum şi cu cele moderne.
Un interior de muzeu
În holul de intrare se regăsesc încorporate elementele unei o fabrici de moară. Acestea combină lemnul de nuc cu cel lăcuit și ușile personalizate ale dulapului. Acestea sunt îmbrăcate în piele şi sunt finisate cu bronz.
Interiorul culminează cu un imens open space. Aici, un șemineu liniar pe gaz, cu bordură din lemn de nuc, este inserat într-un zid spectaculos şi masiv din piatră. Acesta prezintă vene închise la culoare şi este împodobit în bronz.
Lucrări de artă, în special tablouri de dimensiuni mari, statuete şi obiecte decorative încălzesc ambianţa din open space. În afara acestora şi de şemineu acesta ar putea părea rece, datorită înălţimii tavanului, a zugrăvelii albe şi a lipsei de pete de culoare. Multe din lucrări sunt plasate în nişele de mari proporţii din pereţi, unde însoţesc mobilierul croit special pentru mărimea nişelor.
Cele mai remarcabile caracteristici ale casei sunt curțile interioare îmbrăcate în iederă. Acestea flanchează terasa extinsă pe margini şi deasupra, pe acoperiș
Un singur plan de tavan unifică sufrageria și livingul. Astfel, tavanul pare să plutească departe de pereți prin încorporarea unui luminator indirect în jurul perimetrului său. Acesta este străpuns de alte două luminatoare care inundă spațiul cu lumină.
d
Scara către etajul al doilea este depășită de un luminator și continuă la un alt nivel parțial până la o terasă, amenajată peste living şi sufragerie.
Jardiniere și o serie de punți definesc o secvență de spații de relaxare și divertisment. Un ecran personalizat din lemn, cu lamelele verticale aleatorii creează o bogată compoziție de lumină și umbră. Această instalaţie ascunde practic peretele etajului doi. La acesta se află dormitorul matrimonial, baia și dressingul precum şi camera de oaspeţi și baia.
Baia principală este iluminată printr-un ecran de sticlă vopsită și gravată cu acid, cu lumină naturală difuză din luminatorul de la scară. În interior, un panou din marmură și plăci de porțelan colorate creează un contrast spectaculos de lumină și întuneric.
Material realizat cu sprijinul V2COM
Foto: Doublespace Photography Inc.
You may also like
-
Noile colecţii GESSI aduc Haute Couture în băile contemporane din România
-
CLUB A 55 – EXPOZIȚIE EVENIMENT LA KULTURHAUS BUCUREȘTI
-
O casă istorică în centrul Capitalei, veche de peste 130 de ani, a cărei poveste nu este cunoscută timp de jumătate de secol
-
Festival de vehicule retro în centrul Capitalei
-
Întâlnire de gradul 3 în standul Sophia