Previziuni Heimtextil pentru designul de interior

Este deja un fapt cunoscut că materialele textile sunt un factor decisiv în viitorul designului de interior. Well-being 4.0 reprezintă cheia tendinţelor în materie de mobilier şi accesorii pentru casă, aşa cum demonstrează târgul Heimtextil, cea mai importantă manifestare la nivel mondial privind materialele textile.

Well-being 4.0 – Invitație la relaxare și calm

În spațiul expoziţional cunoscut sub numele de Thema Park, se regăsesc tendinţele târgului Heimtextil. Lisa Douet, designer la WGSN, a explicat în cadrul unei conferinţe de presă că, în spatele denumirii generice de Well-being 4.0, se ascunde o aură de relaxare şi calm.

Totul este gândit pentru a oferi o viaţă mai bună, un rol special în acest sens fiind jucat de textilele first class cu funcţionalităţi inovatoare, ce au înglobate în structura lor numeroase tehnologii speciale. La rândul său, 4.0 este un ecou al „Industry 4.0”, un concept german care se referă la următoarea fază în producţia de bunuri, aşa-numita „A 4-a revoluţie industrială”. Prima fază a fost Apă şi Abur, a doua –Electricitate, a treia – Calculatoare, iar a patra fază – Tehologia informaţională, care produce soluţii inteligente, digitale şi customizate.

Conectare natural și artificial

Cea mai mare provocare pentru designul de interior al viitorului o va reprezenta găsirea modalităţilor de conectare a naturalului şi artificialului, precum şi folosirea materialelor naturale şi a obiectelor hand made.

Sunt identificate mai multe previziuni Heimtextil care se referă la materiale, design şi culori. Valoare terapeutică, emoţii şi senzaţii de bine, minerale şi plante, culori care se constituie într-o stare bună – iată câteva dintre ideile ce reflectă tendinţele privind materialele textile de la târgul Heimtextil desfășurat la începutul anului la Frankfurt.

Protecţie

Această tendinţă asigură protecţia nevoilor fizice şi psihice umane. Se propune o ambianţă „curată”, cu un design minimalist. Acestea merg mână în mână cu o gamă largă de produse wellness. Liniştea ocupă locul central şi este folosită ca antidot.

Energie

Oamenii apelează la tehnologie pentru a-şi intensifica starea de bine. Graniţele dintre lumea reală şi cea digitală sunt blurate, realitatea virtuală atentând la lumea fizică.

În acest context, lumina devine un mod de a crea forme intangibile, contururi dinamice şi evidente. Spectrul de culori pulsează între contraste puternice şi slabe. În acelaşi timp, culorile fluorescente luminoase vibrează în comparaţie cu umbrele albastru electric închis. Esteticul se manifestă printr-un design strălucitor şi glossy, dar şi prin modele caleidoscopice şi atletice.

Ornamentare

 În prim-plan sunt elementele decorative şi opulente care mixează referinţe culturale cu trecutul şi viitorul. Aranjamentele strălucitoare şi materialele de calitate „iau ochii” privitorului. Culorile bogate, cum sunt pruna sau purpuriul, sunt alăturate elementelor metalice aurii, din alamă sau bronz. Diverse aluzii orientale sunt amestecate cu modele iconice, care interpretează clasicismul, cu o înclinaţie evidentă către perfecţiune.

Design senzorial

 Tendinţa se manifestă prin peisaje urbane şi naturale care dau naştere unei lumi noi, sustenabile, cu accent pe spaţiile verzi. Paleta de culori celebrează frumuseţea verdelui. Deasemenea propune şi nuanţe de gri şi maro închis, în armonie cu materiale ca piatra, lemnul, nisipul şi pământul. În legătură cu noul design, sunt folosite în principal materialele naturale.

Obiectele lucrate manual joacă în acest context un rol special, evidenţiind frumuseţea decorului.

Foto: Messe Frankfurt