Top trei tendințe cheie în viaţa post-pandemie

Viitorul vieții moderne la domiciliu se va caracteriza prin planuri deschise, transparență între exterior și interior și o conștientizare a importanței sociale a felului în care arată mediile noastre de viață. Ne îndreptăm atenția asupra tendințelor, căutăm un stil propriu și schimbăm idei prin intermediul social media. Căminul este sinonim cu a trăi și a fi împreună. Este o expresie a individualității și interacțiunii sociale.

Iată câteva informaţii reprezentând tendinţe care privesc nu numai pe cei care doresc să îşi amenajeze, renoveze sau redecoreze locuinţa. Dar şi pe dezvoltatori imobiliari, proprietari care vor să închirieze apartamente sau case, manageri, persoane de decizie în domeniul HORECA, etc.

1. Căminul ca un hub: conectivitate şi biroul de acasă

Infrastructura din interior şi  conectivitatea devin din ce în ce mai importante. Gestionarea digitală a surselor de energie  precum şi a unităţilor autonome (încălzire cu peleţi, panouri solare) reprezintă probleme importante pentru casele inteligente. Cu toate acestea, rolul din ce în ce mai mare al logisticii în amenajări va impune, de asemenea, un grad ridicat de compatibilitate atunci când vine vorba de camerele tehnice, stațiile de andocare din clădirile de apartamente și casele private.

Dar mai presus de toate, biroul de acasă va deveni o caracteristică permanentă a modului în care vor fi amenajate casele. Odată cu apelurile video și videoconferințele pentru afaceri, cerințele în ceea ce privește designul interior sporesc şi ele . Cine vrea să-și expună permanent dormitorul sau să se joace copii în fundal atunci când sunt apelaţi de colegi? Nu numai că birourile de acasă trebuie să satisfacă anumite cerințe ergonomice, ci vor trebui, de asemenea, să îndeplinească anumite standarde. Aceasta în ceea ce privește aspectul și comunicarea profesională. Producătorii de vopsele promovează deja scheme speciale de culori pentru birourile de acasă. Imagini de fundal ca acoperiri cool de perete, separatoare de cameră, birouri speciale, ecrane și panouri acustice pentru a separa spațiile de lucru de zonele private ale casei. Toate vor face ca selecția de produse pentru ca această gamă în creștere să fie mult mai atractivă.

2. Design-ul de ospitalitate

În mod normal, tendințele din lumea muncii sunt adaptate în ceea ce privește proiectarea produselor destinate clienților finali privați și pentru utilizarea în casă. Cu toate acestea, tendința către o atmosferă confortabilă, care a devenit stabilită în ultimii ani în hoteluri, restaurante și sectorul evenimentelor prin ideea de ospitalitate este acum intensificată. Design-ul de ospitalitate va fi adaptat către cosiness și va folosi concepte originale şi autentice pentru a atrage clienții.

Locațiile cool vor deveni la fel de importante ca mâncarea sau muzica. Motto-ul „fii oaspetele nostru” va fi riguros practicat. Decorația nu mai este un tabu. Designul interior profesional devine normă.

Apartamentele pentru ședere lungă precum şi cele de scurtă durată reprezintă un segment nou în domeniul imobiliare. Firmele din sectorul de birouri oferă diverse produse pentru consumatorii privați, mai confortabile decât mobilierul de birou convențional. În același timp, descoperim oportunitățile pe care biroul și hotelul le oferă locuinței pentru implementarea modelelor flexibile de lucru, instruire și Work 3.0. Executivi, navetiști, cursanți, stagiari și studenți au cerințe foarte diferite atunci când vine vorba de concepte de viață urbană.

Piața ospitalității se schimbă. “Apar noi modele pentru persoanele flexibile din punct de vedere al locației și care sunt deschise noilor concepte de locuit, precum clădiri de apartamente și proiecte de conviețuire. Este important să creăm noi oferte pentru aceștia”, spune Dick Spierenburg. Acesta este director creativ al unui dezvoltator imobiliar, care anticipează perspective bune pentru acest segment de oferte. „La imm cologne 2021, în cadrul evenimentului Das Haus, va fi creată o platformă experimentală pentru concepte inovatoare de locuire, pentru a prelua noi idei importante care stimulează industria”, spune la rândul său Markus Majerus, director comunicare la Messe Koln, organizatorul târgului imm Cologne.

3. Trăirea în aer liber, nevoie de bază pentru în mediul urban

Tendința de viață în aer liber a transformat piața de mobilă. „Al doilea living” şi bucătăria outdoor  au crescut mult în importanță în ultimii ani. Iar această tendinţă s-a accentuat odată cu pandemia şi izolarea acasă.

Nu contează dacă aveți o grădină mare sau un apartament mic închiriat. Balcoanele, terasele și grădinile sunt revitalizate și modernizate pentru a deveni zone de locuit pe deplin. Ele sunt dotate cu mobilier de înaltă calitate, concepte de mobilier inteligent şi multifuncţional. Deasemenea țesături impermeabile și potrivite, soluții speciale de iluminat.

Designul produselor din exterior nu se mai bazează pe mobilierul tipic de terasă. Ci mai degrabă pe ceea ce avem în camerele noastre de zi. Principalul lucru este eleganţa. Cele două tipuri de spații de locuit se influențează reciproc – și uneori chiar conduc la modificarea mobilierului.