Tensiunea potrivită între design şi artă

Exemplul din acest articol arată că o colaborare între un designer de interior şi un artist vizual conduce un proiect către un spaţiu vibrant dacă se găseşte tensiunea potrivită între design şi artă.

Lindsay Cowles a lucrat cu designerul de interior Jill White pentru a-şi renova casa urbană, o bijuterie arhitecturală de la începutul secolului trecut. Rezultatul este o scenografie dramatică, spectaculoasă şi vibrantă. Au fost aplicate modele în stiluri netradiționale pentru a evidenția trăsăturile originare arhitecturale ale casei, a crea mișcare și a transforma colțurile incomode în zone interesante, astfel încât fiecare încăpere să aibă o personalitate diferită şi distinctă.

Un design interior cu accente de culoare, modele şi opere de artă

La fel ca picturile sale abstracte, casa, proprietatea Lindsay Cowles, este caracterizată de accese de culoare texturate. Lindsay Cowles este un binecunoscut artist plastic, care creează picturi abstracte precum şi modele pentru ţesături şi tapet, fiind recunoscută prin contrastele puternice pe care le imprimă.

Design de interior care include obiecte de artă şi modele având semnătura lui Lindsay Cowles

Imobilul situat în districtul istoric Fan al oraşului Richmond (capitala statului Virginia, Statele Unite) a oferit o excelentă oportunitate de exprimare a artistului pentru a experimenta diferite modele de combinare a formelor, materialelor, modelelor, texturilor şi culorilor în designul de interior, astfel încât acesta să se apropie cât mai mult de o operă de artă în sine.

Clădirea din Richmond în stil arhitectural victorian.

De la clădirea de apartamente în stil victorian până la reședința unifamilială având un design de interior complet schimbat, casa a trecut prin mai multe etape, iar Lindsay și soțul ei, Thomas Arrington, au decis mai degrabă să evidenţieze colțurile mai ciudate și detaliile de altădată, mai degrabă decât să le mascheze sau chiar să le ascundă.

“Aducerea în evidenţă a acestor ciudățenii a fost o parte importantă a procesului de renovare”, spune Lindsay despre transformarea care a inclus finisarea subsolului şi revizuirea bucătăriei.

Concepte şi etape de decorare

Timp de patru ani, Lindsay a lucrat cu designerul de interior Jill White de la firma Jill White Designs, pentru a actualiza îşi revitaliza încetul cu încetul vechea casă. Au început cu salonul din față şi după o întreagă epopee au reuşit să renoveze întreaga casă.

În timpul lucrărilor, Jill care a căpătat cu această ocazie şi o experienţă specială, a realizat că lucrările de artă modernă a lui Lindsay se potrivesc foarte bine la renovarea caselor vechi din zonă, majoritatea având un stil arhitectural asemănător. Astfel a început să recomande şi chiar să aplice aceste soluţii şi în cazul altor proiecte iar cele două au devenit prietene bune.

Au compus o vopsea roz pal

Încă de la început, la redecorarea salonului, au avut de luat o decizie dificilăcu privie la culoarea pereţilor. „Nu trebuia să fie nici prea bej şi nici prea violet, în schimb trebuia să aibă cantitatea potrivită de gri”. Lindsay Cowles și-a luat rolul de artist pentru a crea o vopsea roz pal personalizată pentru pereții salonului din față. “A fost foarte dificil”, spune Linsday amintindu-şi de momentele de început ale proiectului.

Încă de la început Jill a proiectat acest spaţiu din jurul covorului gri albastru, realizat  de Lindsay şi pe care se pregătea să îl lanseze pe piaţă. Avea de asemenea în vedere şi una dintre picturile abstracte ale Lindsay. Astfel, pentru identificarea nuanţei de culoare potrivite, mult timp în spaţiul de decorat erau numai aceste două obiecte. Următorul lucru a fost alegerea draperiilor, ceea ce demonstrează şi practic importanţa materialelor textile în designul de interior.

Este de notat că artista a lansat recent o linie de acoperiri murale inspirate de Art Deco, având numele lui Jill pentru a aduce astfel un omagiu designerului de interior. Aceste acoperiri au fost folosite cu predilecţie şi în cazul interioarelor casei.

Au rămas fideli stilului casei


Au fost şi restricţii la decorare. În timpul transformării, păstrarea caracterului istoric al casei a avut prioritate. Pe de altă parte, în casă locuiau şi cei doi băieţi  ai lui Lindsay şi Thomas şi care aveau fiecare câte un câine mic de rasă. De aceea, casa trebuia să fie confortabilă şi veselă şi nu foarte preţioasă la decorare. Deasemenea nu se puteau folosi ţesături şi covoare pretenţioase şi fine, ci mai degrabă performante şi tratate pentru a fi rezistente la pete.

„Am vrut să rămânem fideli stilului casei, dar şi să facem alegeri moderne de design. Lindsay are un stil minunat. Motivul pentru care m-a solicitat a fost să duc nivelul casei la unul superior.” spune Jill. Astfel, aceasta a accentuat arhitectura interioară a casei și a evidențiat caracteristicile originare prin adăugarea de decoraţii şi finisaje în cazul vechilor șeminee şi a scării clasice.

Pentru a crea tensiune, designerul a decorat interiorul cu elemente moderne:  mobilier sculptural, opere de artă contemporane și combinații neașteptate de culori şi modele. „Îmi place acea juxtapunere”, spune Lindsay. Pereți au fost înveliți în nuanțe liniștitoare sau acoperiți cu tencuială venețiană și înfrumusețări curate și netede. Culorile, materialele textile şi piesele de artă joacă rolul major în decorarea casei. 

În unele cazuri a fost folosit un mobilier în culori neutre pentru a nu încărca suplimentar spaţiul. Ca exemplu de utilizare a culorilor, nuanţa verde oliv de la dulapurile de bucătărie se continuă în colțul micului dejun.

Cu casa îmbrăcată de sus în jos în diverse modele şi culori, ochiul este atras spre tavan, până la podea și dintr-o cameră în alta

Decorarea funcţiunilor

Următorul pas al renovării a fost finisarea subsolului și transformarea acestuia în birou. Spațiul subteran ea fost drapat cu tapet, fiind folosit în decor un covor vintage marocan ca accent. Ca mobilier a fost folosită o canapea tapițată în lenjerie de pat alb-negru şi multe pernuţe decorative.

Lindsay a folosit, de asemenea, spațiile ca un fel de showroom personal pentru a expune ideile sale artistice unice şi pline de viaţă, astfel încât se poate spune că interiorul este oglinda personalităţii ei.

Punctul de plecare pentru dining au fost pereţii. Culoarea albastru-negru a oferit un fundal dramatic care a oferit posibilitate obiectelor să iasă în evidenţă. Pânza de iarbă marină albă a fost utilizată pentru a crea un tavan fals. Pentru a evidenția unele dintre lucrările de artă preferate şi aflate în colecţia sa, Lindsay a creat aici un perete de galerie.

“Zidul galeriei a trecut prin multe iterații”, spune ea. “Este vorba despre găsirea locului potrivit pentru aceste lucrări și crearea tensiunii potrivite între design şi artă.”

Foto: Gordon Gregory

1 thought on “Tensiunea potrivită între design şi artă

Comments are closed.