Având în vedere înrăutățirea situației, prin amploarea pandemiei datorată virusului Omicron la nivel mondial precum şi înăsprirea regulilor privind călătoriile și contactele, Messe Frankfurt a luat decizia anulării târgurilor de bunuri de consum Christmasworld, Paperworld și Creativeworld din ianuarie precum și Ambiente a cărui desfăşurare ar fi fost, ca deobicei, la mijlocul lunii februarie.
Astfel, după anularea târgului de mobilier imm de la Koln şi amânarea celui de materiale textile Heimtextil de la Frankfurt, şi târgurile de consum de la începutul anului de la Frankfurt au fost anulate, ceea ce reprezintă o mare pierdere atât pentru industrie cât şi pentru consumatori şi designeri.
Desigur, deciziile au fost luate deoarece Germania se află în zona roşie privind pandemia. Numai târgul comercial Nordstil va avea loc, din 15 până în 17 ianuarie la Hamburg dar acesta are doar o orientare regională. Astfel se poate considera că sezonul de târguri din acest an este ratat.
Relansarea situației legate de pandemie care se spera încă din decembrie nu s-a realizat. În schimb, situația se deteriorează la nivel mondial cu un ritm sporit.
Cele patru evenimente, Christmasworld, cu accent pe sezon și decoraţiuni festivale, Paperworld si Creativeworld cu gamele lor de produse pentru hartie, birou rechizite, papetărie și hobby, obiecte de artizanat precum și Ambiente, cu gama sectoriala de produse pentru masă, bucătărie şi ustensile de uz casnic, mobilier şi decoraţiuni, accesorii, conceptele de amenajare a locuinței, cadouri și accesoriile de modă, sunt cele recunoscute ca lideri de târguri comerciale în sectoarele lor, deschizând anul de tranzacționare în segmentele respective.
Mai mult decât atât, aceste târguri stabileau tendinţele în domeniile respective, determinând şi îndrumând astfel decisiv atât industria cât şi comportamentul consumatorilor.
Chiar și într-o formă numerică redusă, cele patru târguri ar fi fost totuși lider de evenimente la nivel mondial pentru segmentele lor de produse respective.
“Ultimele luni au fost caracterizate de optimism, energie și idei de oferit pentru ca târgurile Christmasworld, Paperworld, Creativeworld și Ambiente pentru ca acestea să ofere un nou început de succes după pauza din 2021”, spune Detlef Braun, membru al Comitetului executiv al Messe Frankfurt.
“Așadar, mulțumirile noastre sunt adresate tuturor partenerilor noștri din domeniul bunurilor de larg consum, fie ei expozanți, vizitatori, asociații sau mass-media, care au lucrat cu noi la târguri comerciale până la capăt și, la fel ca noi, își pun inima și sufletul, energia și pasiunea punându-le în scenă. Nu există planuri de amânare a acestor târguri. De la orientarea spre tendințe, ciclurile industriei internaționale de bunuri de larg consum necesitau un eveniment anual la începutul anului. O trecere la a doua jumătate a anului nu ar satisface nevoile de companiile expozante și vizitatorii, astfel încât singura decizie corectă a fost anularea lor în acest an” explică Braun în comunicatul de presă emis astăzi de către Messe Frankfurt, organizatorul acestor târguri..