Fără îndoială, expoziţia Paulei Craioveanu de la Galeria Orizont, “Nuduri în interior” reprezintă prin spectaculozitatea şi forţa sa un eveniment special. Mai sunt la dispoziţie doar câteva zile pentru vizitarea expoziţiei, pentru că aceasta se închide vineri, 18 martie.
Expoziţia cuprinde 36 de lucrări postmoderniste – picturi realizate în ulei pe pânză sau acrilic pe pânză, grafică tempera pe hârtie şi grafică digitală, titlul fiind inspirat de lucrările recente în care artista redă personaje feminine în scene de interior.
“Corpul uman în tratarea Paulei Craioveanu se impune ca alegoria supremă”, Marius Tiţa
Nudul feminin este punctul central al expoziţiei iar artista îi conferă acestuia în operele sale senzualitate, mister şi sensibilitate.
În acelaşi timp, Paula este şi arhitect şi astfel nudurile sunt deseori plasate în atmosfera unor decoruri de interior, creând astfel o intimitate specială care induce o stare de reverie.
Albastrul, nuanţa preferată a artistei, este responsabil la rândul său în crearea acestei ambianţe.
“Lucrările mele, nudurile masculine si feminine, precum şi amplasarea lor într-un context, sunt realizate din perspectiva feminină. Există un dialog între personaj și interior, până când figura umană devine absorbită de acesta. Personajul ajunge să se contopească cu interiorul și chiar să fie parte din acesta. Există o legatură strânsă între personaj și spațiu, o intimitate în care personajul feminin dă interiorului ceva din sensibilitatea sa”, spune Paula Craioveanu despre felul în care a conceput lucrările sale expuse la expoziţie.
Personaje mitologice, o altă temă a creaţiilor Paulei Craioveanu, îşi găsesc un loc binemeritat în expoziţia “Nuduri în interior”, în acest caz apărând ideea de ideal al corpului uman. De data aceasta, elementele arhitecturale care însoţesc aceste personaje fac apel la Grecia antică.
Iată ce spune criticul de artă Alexandru Măciucă despre această expoziţie: “Nudul în interior este o expoziție incitantă la viață, o bucurie a privirii, o solemnitate pentru suflet, o stimulare a simțurilor atât estetice cât și afective, stări de care avem din ce în ce mai multă nevoie în această epocă”.
La rândul său, cunoscutul jurnalist Marius Tiţa descrie expoziţia astfel: “Simeza Paulei Craioveanu nu poate fi decât spectaculoasă. Impresionantă, puternică, dar, mai ales, spectaculoasă. Construcția este îndrăzneață, de verticală în ascendență. Are valențe monumentale care vin, însă, dintr-un spațiu pe care îl vedem ca fiind restrâns, fără valențe ample. Din decorul interior, corpul uman în tratarea Paulei Craioveanu se impune ca alegoria supremă, cea a măreției frumuseții umane, de zi cu zi sau de fiecare gând”.