“Casa şi maşina” era un slogan care a rezistat mulţi ani şi nici în zilele de astăzi nu pare să se renunţe la el. Pentru o anumită casă se potrivea o anumită maşină. Cu cât casa era mai mare şi mai arătoasă cu atât brandul de maşină era mai luxos. Casa avea un garaj, de obicei destul de mare, astfel încât aici să se poată face şi mici reparaţii ale maşinii precum şi alte activităţi de tip Do-It-Yourself.
Lucrurile s-au schimbat. Au apărut autoturismele electrice, motorul electric fiind puternic, prietenos cu mediul înconjurător și cel mai important, lipsit de noxe. Poate nimeni nu se gândea însă că, o dată cu acest fapt, şi proiectele de casă vor trebui adaptate noilor cerinţe impuse de această conjunctură, datorate în special autonomiei reduse a autoturismelor electrice. Bateria acestora trebuie astfel încărcată după câteva sute de kilometric. Astfel, autoturismul electric şi casele noastre trebuie interconectate.
Conform prognozelor, până în anul 2025, la nivel global vor fi 10 milioane de vehicule electrice. Iar acest lucru va crește semnificativ cererea de energie, suprasolicitând rețelele de tensiune. Momentan, costul mașinii electrice depășește însă în multe cazuri prețul automobilului convențional iar stațiile de încărcare sunt încă puține.
Soluţii de încărcare de acasă
Autoturismele electrice pot fi încărcate (și) la domiciliu, acest fapt fiind şi mult mai comod. În condiţiile existenţei unui garaj se pot realiza instalaţii specializate. Încărcarea însă acasă folosind o priză standard de 230 V c.a are o durată mare a încărcării. Conform normelor românești, de exemplu, o priză shuko standard poate furniza un curent maxim de 16 amperi, adică o putere maximă de 3,5 kW. Încărcarea unui vehicul electric în acest fel (încărcarea normală, de lungă durată) poate dura în jur de 8 ore adică aproape o noapte întreagă. Se folosește de regulă, cablul de conectare propriu din dotarea oricărui vehicul electric vândut pe piața europeană.
Pentru a accelera procesul de încărcare însă, mulți proprietari de vehicule electrice procedează la aplicarea unei soluţii. Ei investesc într-o unitate de încărcare montată pe peretele casei lor, în parcarea proprie sau în garaj, așa-zisul Wallbox. În acest fel crește viteza de încărcare. Un încărcător are o putere nominală cuprinsă între 3kW, 7kW și 22kW. La aceste valori un autoturism electric poate fi încărcat în doar câteva ore.
Soluție inteligentă de încărcare
Companii internaţionale dezvoltă în prezent soluţii ce permit o integrare facilă a încărcătoarelor vehiculelor electrice în casele proprii.. Avantajele sunt multiple. Permit încărcarea inteligentă a vehiculelor electrice, cu evitarea orelor de vârf în care prețul de tarifare a energiei este mai costisitor precum şi optimizarea propriului consum de energie solară pentru a utiliza în continuare energia regenerabilă. Aceste soluţii pot fi integrate nu numai în case, ci şi înlocuințe colective, centre comerciale, universități, stadioane și aeroporturi.
Soluția combinată de încărcare inteligentă a vehiculelor electrice cu stocarea energiei conectate la rețea sau la surse de energie regenerabile, cum ar fi panourile solare, oferă proprietarilor de clădiri capacitatea de energie necesară pentru a instala numeroase încărcătoare pentru vehicule electrice. Proprietarii pot integra fără probleme încărcătoarele, asigurând în același timp stabilitatea rețelei pentru clădirile lor.
Sistemul de stocare a energiei oferă, de asemenea, o soluție finală de rezervă. Ea este ideală pentru perioada în care rețelele de energie sunt suprasolicitate. În concluzie, autoturismul electric şi casele noastre se vor dezvolta într-un mod integrat.
You may also like
-
Noile colecţii GESSI aduc Haute Couture în băile contemporane din România
-
CLUB A 55 – EXPOZIȚIE EVENIMENT LA KULTURHAUS BUCUREȘTI
-
O casă istorică în centrul Capitalei, veche de peste 130 de ani, a cărei poveste nu este cunoscută timp de jumătate de secol
-
Amenajările în stil bohemians şi cele maximaliste, cele mai frecvente abordări în designul de interior
-
Una caldă, alta rece în Piaţa Romană