Operele de artă ca bunuri de larg consum

Între principalele tendinţe care caracterizează stilul contemporan în designul de interior se numără încălzirea acestora, confortul, ambianţele cozy, piesele de accent şi statement, retro, etnicul, mixul de stiluri.

Toate aceste tendinţe sunt compatibile cu folosirea operelor de artă. Astfel, este extrem de rar în zilele noastre să întâlnim o amenajare contemporană în care să nu întâlnim şi opere de artă, în marea majoritate tablouri. Acestea sporesc confortul vizual precum şi sentimentul de bunăstare.

Operele de artă în magazinele  home&deco

Şi în situaţia în care designul de interior are ca bază un anumit stil (clasic, minimalist, etc.), folosirea operelor de artă este un fapt binecunoscut. Chiar şi amenajările minimaliste  bazate pe less is more nu exclud sau mai degrabă chiar propun şi ele folosirea operelor de artă pentru a contrabalansa răceala unui astfel de design.

Deseori alegerea unei piese de artă etnice (africane, aborigine, etc.) sporeşte interesul şi nivelul amenajării precum însăşi valoarea proprietăţii. Nu mai vorbim de cazul în care este la dispoziţie o operă de artă autentică a unui artist consacrat, cu cotă.

Folosirea cu precădere a acestui mijloc în designul de interior lansează în sine şi o modă. Anume, folosirea de tablouri de dimensiuni mari şi eventual în culori bogate. Astfel, în orice situaţie, opera de artă poate deveni piesa de rezistenţă a amenajării.

Într-un articol precedent am subliniat faptul că, deja de câţiva ani, magazinele de specialitate s-au transformat în showroomuri şi concept storuri. Acestea nu mai oferă o anumită categorie de produse ci propun soluţii şi idei de amenajare. Astfel, un magazin de mobiler, comercializează complementar decoraţiuni şi accesorii pentru casă precum şi consiliere în  domeniul designului. Nu de puţine ori chiar şi articole de fashion.

Operele de artă în designul de interior

Dar nu numai atât. Pentru că în astfel de unităţi se propun şi aranjamente pe funcţiuni sau pe diverse teme care ţin de locuire, operele de artă intră şi ele în această ecuaţie. Astfel, showroomurile şi concept storurile din domeniul  home&deco comercializează la rândul lor, şi opere de artă. De multe ori, acestea au colaborări cu artişti, care expun opere în magazine şi care sunt supuse şi vânzării.

Pe lângă tablouri, se comercializează şi alte obiecte similare, care ţin de decorare şi personalizarea interiorului. Între acestea se numără posterele, fotografiile de dimensiuni mari, etc.

Astfel, o parte de artă a început să fie industrializată. Au apărut şi numeroase tehnologii de producere cu rezultate foarte spectaculoase şi la preţuri moderate.

La fel ca şi în cazul decoraţiunilor, cele lucrate de mână transmit energie şi emoţii speciale. Iar acest lucru nu se întâmplă în cazul unui produs industrializat. În continuare, operele semnate de artişti valoroşi, plasate cu ştiinţă în interioare de reşedinţă, holuri de hoteluri, restaurante precum şi în recepţia companiilor atrag privirile, conduc spre ambientări speciale şi sporesc imaginea proprietarilor.

Operele de artă la târgul AMBIENTE

Astfel, operele de artă au intrat în sfera bunurilor de larg consum. De aceea, bineînţeles că ele nu puteau lipsi de la AMBIENTE, cel mai mare târg la nivel mondial în domeniul bunurilor de larg consum pentru casă.

De altfel, deşi este un târg comercial, încă de ani buni artişti consacraţi îşi rezervă standuri. Aceasta întocmai ca şi o companie producătoare şi îşi expun creaţiile spre vânzare.

În afară de aceştia, există o ofertă extraordinar de bogată cu opere de artă contemporană. Multe sunt mai mult sau mai puţin industrializate şi venite inclusiv din Extremul Orient. În general sunt opere de dimensiuni mari, unele chiar vibrante. Între temele alese  cu prioritate se numără: dansul, arhitectura, stilul de viaţă, retro.

Galeria foto cuprinde numai  exemple cu obiecte expuse la târgul AMBIENTE.

Foto: Ion Diamandi