Eram de mult timp obişnuiţi cu evenimente Sophia: lansări de noi produse, deschideri de noi magazine şi francize, toate însoţite de petreceri excelent organizate. Invitaţii se simţeau bine, ambianţa festivă, decorurile spectaculoase, mâncarea delicioasă stropită cu băuturi fine, muzica live, gazdele primitoare şi, nu în ultimul rând, invitaţii speciali.
Toate aceste ingrediente ale unei petreceri marca Sophia au fost menţinute şi în cadrul evenientului din data de 27 aprilie. Totuşi foarte multe lucruri noi. În primul rând faptul că evenimentul a fost realizat în colaborare cu binecunoscutele organizaţii Romanian Business Leaders şi RePatriot ceea ce a dat o notă de cocktail business iar locaţia a fost un nou show room Sophia plasat într-unul dintre cele mai moderne şi dinamice cartiere ale capitalei din jurul şoselei Fabrica de Glucoză, cartierul Belvedere.
La rândul său, showroomul este în aceeaşi notă de modernism, foarte spectaculos, fiind evidentă implicarea substanţială a designerilor în amenajarea sa. Un element nou este organizarea pe verticală, la cele două etaje accesul fiind făcut printr-o scară interioară tip melc.
Vitrinele, spectaculoase şi prin înălţimile lor, sunt decorate într-un stil nou. Dar poate cel mai interesant aspect este motivaţia evenimentului. De data aceasta nu a fost vorba de noi lansări iar showroomul fusese deja inaugurat printr-un eveniment desfăşurat în urmă numai cu câteva săptămâni.
Aşa cum a declarat Anamaria Ştefan Georgescu, fondatoarea, CEO şi motorul brandului Sophia, sunt nu mai puţin de 30 de magazine Sophia în oraşele din toată ţara dar şi unul la… Miami. Înfiinţată în urmă cu 20 de ani la Iaşi, compania şi reţeaua de magazine au crescut organic şi în ritm vertiginos. Ce a determinat succesul şi această creştere spectaculoasă? Fără îndoială răspunsul trebuie căutat în faptul că Anamaria a mizat pe designerii autohtoni care au creat modele originale ce s-au pliat perfect pe tendinţele modei.
Sub deviza „Împreună e mai bine”, organizaţia Romanian Business Leaders (RBL) creează contexte prin care să se cunoască, să se socializeze și să se schimbe idei între antreprenori și executivi care au aceleași valori și prin care să se obţină acces la decidenți. În acelaşi timp, RePatriot este un proiect care încurajează și sprijină diaspora românească să investească în România și să-și deschidă afaceri în țară, oferă informaţii despre oportunităţile de acasă, fondurile rambursabile sau nerambursabile pe care le pot accesa, fiind puşi în legatură cu parteneri din România care îi pot sprijini. Anamaria Ștefan Georgescu se regăsește în aceste proiecte, fiind om de business și, totodată, o „repatrioată” care a trăit trei ani în UK în perioada 2010-2013 și apoi a revenit în România și a dorit să ofere țării ceva în schimb.
Materialele textile, viitorul în design
Însăşi alegerea iniţială a fost de bun augur. Este din ce în ce mai recunoscut faptul că materialele textile joacă un rol hotărâtor în designul de interior şi, mai mult, acestea reprezintă chiar viitorul în design.
Din această zonă vin cele mai multe inovaţii şi, deasemenea, materialele textile oferă cele mai multe oportunităţi pentru designeri să îşi manifeste creativitatea şi să-şi pună în practică ideile inovatoare. Este de remarcat faptul că în timp ce marea majoritate a afacerilor au scăzut în timpul pandemiei, cele care implicau materialele textile s-au menţinut sau chiar au crescut, ceea ce s-a adeverit şi în cazul companiei Sophia. Psihologii au fost cei care au oferit răspunsul acestei tendinţe. Oamenii au stat aproape doi ani izolaţi în interiorul pereţilor locuinţei. În tot acest timp a crescut nevoia de a avea contact cu natura, cu mediul, oamenii au simţit nevoia de a atinge cu mâna suprafeţe moi, plăcute, care să îi energizeze. Nu mai vorbim de nevoia de culoare. Ori toate acestea pot veni de la noile materiale textile care se regăsesc din abundenţă în interioarele contemporane, de la perdele şi draperii, la cuverturi, tapiţerii şi lenjerii.
Sophia, prezentă la marile târguri internaţionale
Succesul Sophiei pe piaţa românească a fost testat cu consecvenţă la marile manifestări internaţionale, participarea fiind de-a dreptul impresionantă. Brandul a fost prezent la toate ediţiile, începând cu anul 2013, la prestigiosul târg Maison&Objets de la Paris cu stand, unde a obţinut numeroase aprecieri. Dar nu numai acolo, tot cu stand Sophia a fost prezentă constant la cel mai important eveniment mondial din domeniul designului, Salone del Mobile din Milano precum şi la Fiera del Mobile din acelaşi oraş.
Lista prezenţei cu stand nu se opreşte nicidecum aici, iar fără să pomenim de târgurile autohtone în domeniu – BIFE-SIM, Romhotel (Bucureşti), Festivalul casei (Iaşi), Salon dotări hoteliere (Constanţa) – nu putem omite şi alte evenimente importante: May Design (Londra), Index (Dubai), Mebel (Moscova), Das Interior Show (Chişinău). Prin intermediul francizei din Miami, Sophia Home Decoration a demarat o prezenţă activă peste ocean de anul trecut, participând la FITCE 2022 Florida International Trade&Cultural Expo de la Miami iar chiar la sfârşitul lunii mai urmează Home Design and Remodeling Show din acelaşi oraş.
Aprecierile obţinute peste hotare (nu numai la târguri ci şi la numeroasele colaborări cu distribuitori din Europa și proiectele importante, cum au fost amenajările de castele din sudul Franței), rezultatele economice din ţară, succesul francizei Sophia dar şi credinţa că designerii români, prin talentul lor pot spune ceva şi pe pieţele internaţionale, au convins-o pe Anamaria să ia decizia de a se extinde şi în alte ţări, cu deschiderea de noi magazine Sophia. Aşa cum a declarat chiar în cadrul evenimentului din 27 aprilie, intenţia este de a intra pe pieţele din alte ţări unde există şi o diasporă românească. În mod sigur există români care doresc să dezvolte o nouă afacere acolo şi aceasta de ce nu ar fi una cu produse româneşti? Pe de altă parte, românii din diasporă se vor simţi mai acasă dacă în locuinţele lor vor fi înconjuraţi de produse româneşti.
Business Networking
Desigur acestea erau gândurile iniţiale însă este binecunoscut că implementarea acestor idei nu este una uşoară, este nevoie de ajutor şi de colaborare cu oameni şi entităţi care au ştiinţa acestor lucruri.
Astfel, întâlnirea din data de 27 aprilie a fost una de business, de discuţii cu şi între oameni de afaceri. Astfel, printre invitaţi s-au regăsit nume importante din business-ul românesc, între care: Sergiu Neguţ, vicepreşedinte RBL, Marius Bostan, antreprenor în serie şi fondatorul proiectului RePatriot, Felix Pătrăşcanu, cofondator Fan Courier, Daniela Marişcu, cofondator EVX şi investitor la Imperiul Leilor, Sergiu Manofu, cofondator DY Nutrition, Radu Predescu, CEO Autonom Leasing, Sabin Cernea, fondator WU Xing, Cristi Chiţu, fondator şi CEO Patiseria Tineretului, pentru a enumera doar câţiva dintre cei prezenţi. Iniţiativa a fost de succes întrucât la eveniment a fost anunţată deschiderea colaborării cu RBL şi RePatriot. În speech-urile rostite, atât Sergiu Neguţ cât şi Marius Bostan şi-au manifestat încrederea în proiectul Sophia şi sprijinul total al instituţiilor pe care le reprezintă, exprimând importanţa investiţiilor româneşti pe pieţe străine.
De altfel discuţiile s-au prelungit până în toiul nopţii, fiind încurajate şi de o surpriză oferită de Sophia cu acet prilej. Directorul IT al companiei şi partenerul de business și de viață al Anamariei, Cristian Georgescu, a lansat în premieră o nouă băutură după o reţetă proprie. Este vorba despre un gin, foarte apreciat de către invitaţi şi pe care sperăm să îl vedem în curând în magazine.