Pandemia a adus cu sine schimbări importante în ceea ce priveşte târgurile de profil iar domeniul designului, decoraţiilor şi accesoriilor nu a fost ocolit. În perioada pandemiei, târgurile, care presupuneau aglomerări de persoane vizitatoare şi prezentatoare, au fost suspendate. Au avut mult de suferit companiile organizatoare, cele producătoare şi de servicii, designerii şi proiectanţii dar şi numeroasele persoane care doreau soluţii noi şi inspiraţie pentru amenajarea şi decorarea spaţiilor proprii de locuit, de lucru sau comerciale. Mutaţii semnificative s-au produs şi în stilul de locuire datorită creşterii tendinţei de lucru şi învăţare la domiciliu, dorinţa de a avea măcar un colţ verde acasă. Din cauza restricţiilor privind contactele interumane, unii locatari, în special tineri, au început să îşi decoreze singuri interioarele, apărând astfel, conform unor opinii, un nou stil, eclectcore. În lipsa târgurilor specializate, organizatorii de astfel de evenimente au încercat să compenseze acest fapt prin conferinţe on line cu prezenţaunor specialişti cunoscuţi.
Noutăţi şi tendinţe
În 2023 târgurile specializate au revenit dar nu au atins nivelul de dinainte de pandemie.
Pentru 2024 lucrurile par să intre în normal şi sunt importante semne pozitive. Trioul de târguri Ambiente, Christmasworld şi Creativeworld este în creştere şi a fost prezentat de către cei doi vicepreședinți ai târgurilor de bunuri de larg consum Messe Frankfurt, Julia Uherek și Philipp Ferger. Cei doi au dezvăluit importante creşteri cantitative şi calitative, noi inovații, ce branduri vor fi prezente și care vor fi punctele de atracție.
În debutul conferinţei, Anneta Palmisano a prezentat tabloul tendinţelor la nivel mondial în domeniul designului de interior, decoraţiilor şi modei prin prisma materialelor, formelor şi culorilor noilor colecţii lansate sau în curs de lansare pe piaţă. Anneta va susţine prezentări ale tendinţelor pe parcursul evenimentului de la începutul anului viitor.
Din punct de vedere al suprafeței trioul de târguri va creştecu trei noi niveluri de hală. Zonele de dezvoltare ale Ambiente Dining and Working în special vor fi extinse şi se aşteaptă ca rutele optimizate pentru Christmasworld suprapuse cu cele ale Ambiente Giving să creeze și mai mult sinergii și potențial pentru noi contacte. De altfel tocmai pentru dezvoltarea de astfel de sinergii a fost păstrată organizarea împreună a acestor trei mari târguri.
Marii jucători se întorc
“Nivelul de înregistrare este excelent pentru toate cele trei târguri” a spus Ferger, anunţând şi revenirea unor mari branduri, între care Rosenthal, Royal Tableware, Seltmann-Weiden și Villeroy & Boch.
La ediţia din acest an, vizitatorii se vor aştepta la un accent special pe designul scandinav şi pe cel japonez: nu mai puţin de 50 de companii vor fi din Danemarca şi tot atâtea din Japonia. Sectorul hârtiei, materialelor de birou și papetăriei va reveni în forţă în 2024 cu o gamă mult mai largă de produse și o prezență de brand mult sporită.
Designerul italian Elena Salmistraro va fi “Ambiente Designer 2024” și va crea o nouă prezentare specială “The Lounge”.
Tot la Ambiente se plănuiește construirea unei comunități de designeri cu numeroși designeri și tinere talente.
Tema durabilității este în permanență promovată: programul „Stil Etic” al celor trei târguri va identifica expozanţii cu produse ecologice și sociale.
În ceea ce priveşte Crăciunul, specialiştii în tendinţe ne înştiinţează, conform decoraţiunilor pe care le vom vedea la Christmasworld, că acesta va fi verde.
Foto: Messe Frankfurt