Pentru unii a fost o surpriză. Alţii, cunoscând stilul hotărât, curajos şi temperamental al fondatorului şi administratorul brandului Sophia, Anamaria Ştefan Georgescu, a fost chiar ceva de aşteptat, dat fiind succesul de care se bucură. Despre timiditatea, ca să mă exprim cu multă amabilitate, a investitorilor şi oamenilor de afaceri români în ceea ce priveşte depăşirea graniţelor ţării se poate discuta mult. Sunt mulţi oameni români care dispun de mari resurse financiare, chiar şi miliardari, şi care fac investiţii locale dar nu prea se aude că ar face investiţii în afară. Iată că o femeie le dă o lecţie şi, mai mult decât atât, personal sunt convins că franciza unui brand românesc, Sophia, lansată și în Statele Unite ale Americii din anul 2022, va avea succes. Aceasta deoarece Anamaria are o reţetă sigură, care până acum nu a dat greş, şi care constă în primul rând în dezvoltări cu parteneri şi colaboratori siguri având aceleaşi viziuni şi, în al doilea rând, mizează pe designul de concepţie proprie.
Showroomul Sophia din Miami
Showroomul Sophia din Miami a fost deschis în luna aprilie a anului trecut în Miami, statul Florida. Acesta funcţionează în regim de franciză, iniţiativa deschiderii acestuia aparținând Simonei Nicola, președinta filialei CONAF Constanţa și partenerei sale de business, Leila Korotich Albu care este de origine din Kazakhstan și trăiește de mai bine de 20 de ani în Statele Unite.
Leila se ocupa de managementul showroomului împreuna cu o echipă de designeri şi montatori.
Echipa de designeri este condusă de binecunoscutul designer de interior Alina Duculescu. Alina este deja un experimentat designer care ani de-a rândul a produs proiecte de calitate în echipa studioului de proiectare şi design interior GAVIA CONCEPT. În multe dintre acestea, Alina a venit cu idei originale, uneori chiar extravagante, care au făcut deliciul amatorilor de design şi care se potrivesc cu stilul de viaţă american.
Echipa de designeri şi montatori de la Sophia a început deja să realizeze proiecte de design interior pe întinsa piaţă din Miami, ştiut fiind şi faptul că americanii au ca stil de viaţă schimbarea mai deasă a decorului de interior în comparaţia cu europenii.
Preferinţele americanilor pe aceeaşi lungime de undă cu colecţiile Sophia
Desigur că înainte de deschiderea showroomului, toate departamentele companiei Sophia împreună cu partenerii din Miami au gândit acest proiect și s-au documentat temeinic în legătură cu stilul de viaţă, locuirea şi preferinţele locuitorilor din regiune în ceea ce priveşte designul de interior şi în special ţesăturile folosite de aceştia pentru decorare.
În primul rând a fost necesar un studiu al caselor, ştiut fiind că, dată fiind întinderea de la Oceanul Atlantic până la Pacific şi numeroasele state care alcătuiesc ţara, există multe tipologii de case şi clădiri precum şi în ceea ce priveşte preferinţele şi stilul de viaţă. Din acest punct de vedere, în statul Florida şi mai cu seamă în oraşul Miami, multe case sunt vile de tip colonial spaniol. Acestea au ferestre largi verticale, curţi mari, uneori interioare, cu vegetaţie exotică şi piscină. Aceste case sunt vile mediteraneene dar care se diferenţiază ca stil deoarece prezintă mai multe detalii orientale. Stilul, cunoscut sub numele de maur sau mudejar, a fost dezvoltat în Spania de către mauri (veniţi din zona actualmente Irak şi Arabia) şi care au impus construcţiile din cărămidă şi elemente de stil arab. Nu puţine sunt marile vedete care au astfel de proprietăţi în Miami, printre acestea numărându-se Sylvester Stallone şi Cher. Oraşul, extrem de multicultural, a avut o dezvoltare extremă în anii ’70 şi ’80 ai secolului trecut când au fost construite şi numeroase blocuri înalte cu apartamente spaţioase şi deshideri vitrate largi. Oricum, ce este foarte interesant, designerii locali de renume susţin că prioritar în abordarea proiectelor de interior este păstrarea elementelor vechi, istorice ale clădirilor.
Pentru brandul Sophia de mare importanţă era cunoaşterea preferinţelor localnicilor în decorarea ferestrelor, tipologia de ţesături folosite în decorul de interior şi paleta de culori. Toate aceastea erau influenţate de clima tropicală din regiune, situarea la Oceanul Atlantic şi multiculturalitatea zonei. În urma documentării a rezultat ca preferinţe colecţiile viu colorate, cu modele tropicale, catifea cu imprimeuri vegetale, colorate, verde, portocaliu, alb și albastru. În decorurile uni se folosesc foarte des roz pudră, albastru marin, galbenul (în special Pantone Illuminating, culoarea anului 2021) dar şi verde regal. Pentru accesorizare se folosesc frecvent canafi şi, de asemenea, se optează pentru personalizarea draperiilor prin aplicarea de pasmanterie tip mărgele la bază.
Decoruri Sophia la Miami
În marea lor majoritate, s-a putut constata că toate preferinţele identificate se regăsesc în colecţiile şi conceptele de design de la Sophia, ceea ce a oferit o oportunitate deosebită ca acestea să fie bine primite pe piaţa din Miami. Menţionăm, de exemplu, colecţia cu culori vii şi modele tropicale Caraibe, proiectată parcă exact pe preferinţele celor din Miami. Alt aspect interesant este faptul că Sophia participase deja la târgurile din Dubai şi oferă o colecţie bogată de accesorii orientale, canafi şi pasmanterie de acest fel. Iată deci încă un aspect prin care colecţiile Sophia dovedesc că se potrivesc cu preferinţele americanilor dar, pe de altă parte, în mod sigur Sophia va concepe noi colecţii, unele dedicate special pieţei din Miami.
𝗣𝗮𝗿𝘁𝗶𝗰𝗶𝗽𝗮𝗿𝗲 𝗹𝗮 𝘁â𝗿𝗴𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗶n Florida
Participarea la târgurile locale home&deco este o modalitate excelentă de promovare a colecţiilor de ţesături şi a brandului iar Sophia are o experienţă excelentă de a organiza standuri spectaculoase şi atractive la astfel de evenimente.
De 10 ani Sophia este o prezenţă constantă la cele mai importante târguri mondiale de design de la Paris (Maison&Objets) şi Milano (Saloni del Mobile) dar şi la Londra (May Design) şi Dubai (Index). Astfel la doar câteva luni de la deschiderea showroomului de la Miami, Sophia a participat la FITCE 2022 – Florida International Trade & Cultural Expo iar anul acesta la Home Design and Remodeling Show la sfârşitul lunii mai.
Sunt cele mai mari târguri de home@deco din regiunea Florida de Sud care reunesc informații valoroase, produse și servicii de calitate ce acoperă întregul spectru de design şi amenajări în domeniul rezidenţial, de la soluții de automatizare a locuinței și iluminat la mobilier pentru fiecare funcţiune a casei şi artă plastică originală. Prezenţa la aceste târguri deschide noi oportunităţi de proiecte şi afaceri pentru Sophia.
You may also like
-
CLUB A 55 – EXPOZIȚIE EVENIMENT LA KULTURHAUS BUCUREȘTI
-
Cum alegi salteaua pentru un somn odihnitor?
-
Dyson și Pierpaolo Lai: Creatori de stil la Săptămâna Modei din Milano
-
1 din 10 tineri vor suferi de pierderi de auz grave până în 2050
-
Dyson lansează Chitosan™, prima sa linie de produse cosmetice pentru păr care ajută utilizatorii să obțină rezultate de lungă durată