Cada de baie WESTCO model "FLOAT"

Cada de baie WESTCO model "FLOAT"

Cada de baie WESTCO model “Float”, un succes la târgul ISH

În conceperea modelului “Float” s-a pornit de la idea de a avea un produs vizual uşor, zvelt, care să dea impresia că pluteşte.

Lume multă din toate colţurile lumii, peste tot te întâmpină decoruri de baie de la cele minimaliste cu linii extrem de clare la adevărate sanctuare super sofisticate şi eşti înconjurat pretudindeni de produse, tehnologii şi echipamente.

Ne aflăm în modernul centru expoziţional de la Frankfurt în plină desfăşurare a târgului ISH, cea mai importantă manifestare mondială în domeniul instalaţiilor pentru construcţii. Iar acum suntem în cea mai spectaculoasă zonă, cea dedicată băii. Paşii te poartă către diferite standuri şi dai cu ochii de produse ce poartă numele celebrelor branduri care au făcut istoria soluţiilor de amenajare şi dotare a băilor.

Deodată, un motiv în puternice nuanţe roşii în contrast cu albul pur al decorului îmi sare în ochi, recunoscând instinctiv în el un model extrem de familiar. Este fără dar şi poate un motiv românesc tradiţional ceea ce mă face extrem de curios să-mi îndrept atenţia spre standul în cauză. Atât numele companiei, WESTCO, felul deschis şi relaxat al oamenilor de aici cât mai cu seamă produsele expuse cu înalte standarde de calitate mă face să cred că este vorba despre o apartenenţă occidentală

.

Un zâmbet larg şi un “Bună ziua” la întâmpinare mă face extrem de curios să aflu mai multe detalii despre firmă şi aceste produse româneşti căci, iată, între 2025 de expozanţi provenind din 54 de ţări se remarcă şi unul din ţara noastră.

Suntem un jucător la nivel internaţional iar în această postură trebuie să fim la curent cu toate lucrurile noi apărute pe piaţă şi, de aceea, suntem prezenți la toate manifestările importante în domeniu, atât la târgurile de profil din Europa cât și la cele din Asia. Dar cum produsele noastre sunt competitive la nivel internaţional, au aplicabilitate în foarte multe domenii şi încorporează inovaţii importante, în ultimii ani am început să participăm la cele mai importante târguri şi ca expozanţi. Acum doi ani am participat la primul târg internațional major, AQUANALE de la Koln, unde am prezentat în premieră o nouă tehnologie, și anum,e termoformare plăci acrilice pentru piscine de mari dimensiuni (lățime de 3,7 m cu lungime de până la 11,7 m) apoi la EUREXPO, târgul de la Lyon în toamna anului trecut, unde atât tehnologia de termoformare cât şi noile modele de piscine şi Swim Spa au fost remarcate şi appreciate. Iar acum suntem la ISH”, ne spune Sergiu Balota, director tehnic la WESTCO.

Dar care este povestea WESTCO, ce drum aţi parcurs?

Povestea West Co Impex SRL a început în vara anului 1993, dar business-ul s-a dezvoltat cu adevărat odată cu schimbarea acționariatului din anul 2008. Viziunea noului acționar la aceea vreme a fost de a crea o fabrică complexă la Zalău, care cu ajutorul tehnologiei să aducă inovații în domeniul producţiei de obiecte sanitare. Drumul nu a fost și nu este nici acum ușor, încercările nu ne-au ocolit, culminând în 2012 cu un incendiu care a pus la pământ fabrica. Dar nu am stat pe gânduri, au fost reconstruite capacitațile de producție la cele mai stricte standarde de securitate la incendiu, iar cu ajutorul fondurilor europene și a creditelor bancare compania s-a dezvoltat an de an ajungând azi să opereze în capacităţi de producție ce însumează peste 40.000 mp de construcții! Între principalele materiale folosite de companie în procesul de producţie se numără granulele de ABS, PMMA, PC, respectiv HIPS, precum și diverse rășini și fibre de sticlă. În ceea ce privește cota de piață, în sectorul produsellor sanitare, suntem lideri pe piața națională, dar suntem prezenți și în țările vecine cu diverse produse. Suntem pe un trend frumos de creștere în ceea ce privește producția de plăci acrilice (ABS, ABS/PMMA, PC, HIPS). Această piață este una dinamică, produsel noastre având aplicabilitate în foarte multe domenii (automotive, advertising, construcții, etc.). Un alt produs inovativ al companiei este piscina termoformată din placă acrilică, o tehnologie unică momentan pe piață, care oferă o calitate și o durabilitate net superioară față de produsele existente în acest moment pe piață.”

Designul este cheia succesului produselor iar cele dedicate băii nu fac excepţie. Pe de altă parte, sustenabilitatea este tema principală a târgului ISH. Câtă importanţă acordaţi designului şi sustenabilităţii în realizarea produselor WESTCO?

Sustenabilitatea a fost, este și va fi un pilon important în strategia companiei. De ani de zile investim în tehnologii de reciclare și recuperare a materialelor astfel ca impactul asupra mediului înconjurător să fie cât mai mic. Suntem reciclatori autorizați, reciclăm materialele partenerilor noștrii astfel încât produsele oferite de noi pe piață  după prelucrare să nu genereze deșeu nicăieri. Pentru anul următor pregătim un proiect imens pe zona de reciclare, care să adune la un loc cele mai noi tehnologii din domeniu într-o construcție de 7500mp.

Firma acordă o mare importanta designului iar de câţiva ani avem propriul nostru designer care dezvoltă, crează şi propune produse noi care să ne apropie tot mai mult de marile companii din domeniu.”

Deşi în standul firmei sunt multe discuţii cu parteneri sau posibil viitor clienţi, Ionuţ Ionuţaş, designerul WESTCO, nu pierde ocazia de a mai lucra puţin pe calculator, remodelând liniile viitoarelor produse. Purtăm o discuţie interesantă privind tendinţele şi noutăţile constatate la târg.

Materialele compozite noi, solid surface şi plăcile acrilice mate sunt ultimele tendinţe din punctul de vedere al materialelor pentru căzile de baie şi cădiţele de duş. Marginile sunt cât mai subţiri iar liniile şi formele rotunjite iau locul celor drepte şi mai late precum şi unghiurilor ascuţite. Deşi cabinele şi cădiţele de duş câştigă tot mai mult teren, căzile de baie vor rămane marea provocare pentru designeri în domeniul obiectelor sanitare, aşa cum rămâne scaunul, în domeniul mobilierului. Asta face ca marii designeri ai lumii să se “întreacă” în noi modele”, prezintă Ionuţ Ionuţaş tendinţele în domeniul designului obiectelor sanitare din sala de baie.

Într-adevăr, “cada face baia”, spune o vorbă a designerilor. Cum aţi proiectat, care au fost conceptele de design ale căzii de baie WESTCO?

În conceperea modelului “Float” am pornit de la idea de a avea un produs vizual uşor, zvelt, care să dea impresia că pluteşte. În această idee, am integrat o bandă led în nişa special proiectată în masca căzii. În acelaşi timp, interiorul este generos, comod, fără alte elemente de design”.

Nu mă îndoiesc că soluţiile propuse vor fi bine primite pe piaţa internaţională şi am urat succes întregii echipe WESTCO.