Casă nouă stil conac neoromânesc, interior inspiraţie Gustav Klimt

Proiectul generoasei vile gen conac dintr-o suburbie a Bucureştiului și ai cărei proprietari este o familie cu doi copii, a avut ca sursă stilul neoromânesc, în timp ce interiorul este inspirat dintr-un tablou de Gustav Klimt. Amenajarea se remarcă prin fluiditatea spațiilor și motive vegetale. Pentru finisajele şi decorarea atât la interior, cât şi la exterior, precum şi pentru întreaga amenajare, proprietarii au apelat la designerul Natalia Beleva. Lucrările de construcţie şi de amenajări au fost realizate de TotaLuxConstruct.

Proiectul casei în stil neoromânesc

Imobilul parter plus etaj este construit în zona Pallady, pe un teren de 700 mp, cu o deschidere la strada principală de 20 m spre est și la un drum de servitute de 35 m spre sud. Suprafaţa construită este de 120 mp la parter şi 70 mp la etaj.

Terenul generos, poziționarea și arhitectura oferă vilei o alură impunătoare, de tip conac. Fiind poziționată pe toate cele patru puncte cardinale, casa beneficiază de lumină naturală din abundență.

Construcția este amplasată în a doua jumătate a terenului, astfel încât intrarea în curte pe aleea poziționată central permite observarea arhitecturii inspirată de stilul neoromânesc ce se regăseşte la ferestrele semirotunde şi verticale de dimensiuni mari. Aleea este placată cu granit de culoare închisă, la fel și scările ce conduc la terasa din fața casei, delimitate de două coloane ce sprijină, la rândul lor, o boltă semirotundă.

Construcţie şi finisaje

Dat fiind stilul casei, cu soclu şi ancadramente speciale ale ferestrelor, designerul a mers pe soluţii de piatră naturală pentru finisaje de exterior. Nuanţele speciale de granit, marmură, ardezie şi travertin pe care le-a combinat cu stil, au fost procurate de la Piatra Online, în timp ce profilele decorative (de exterior şi interior) şi cornişele au fost achiziţionate de la Decora House.

Ca şi în cazul scărilor, casa este înconjurată de trotuare placate cu granit. Legătura cu acestea se face natural cu un soclu de piatră din ardezie verde ce a fost tratată cu impermeabilizant,  soluţie care închide culoarea şi mai mult. Astfel, contrastul cu albul imaculat al tencuielii decorative este şi mai accentuat.

Pentru partea de sus a ferestrelor a fost aleasă o placare cu ardezie reluându-se astfel tema de la baza casei și separând totodată cele două niveluri ale construcției

Totuşi, trecerea de la soclu la tencuială se face cu un profil decorativ de culoare gri, ieşit puţin în relief. Ferestrele semirotunde din lemn masiv de culoarea antracitului au un ancadrament decorativ gri. Au fost astfel scoase foarte natural în evidență cu ajutorul vopselelor de la Benjamin Moore,. De la aceasta firmă au fost cumpărate şi vopselele de interior. Un frumos rol decorativ (în afară de cel funcţional) îl au masivele obloane din lemn.

În partea din spate, terasa cu acoperiș susținut de coloane are ca inspirație tradiționalul cerdac sau prispă. Acoperişul este din ţiglă de culoare antracit cu o formă simplă, triunghiulară, ce închide pătratul casei. Ușa are o decorațiune din fier forjat, motiv ce se regăsește și la balustrada balconului.

Datorită dimensiunilor generoase, terasa de la etaj a fost amenajată în stil de living.

Funcţiuni, amenajare şi decoraţiuni

În living, cei doi stâlpi simbolizează tulpina copacului din tabloul lui Gustav Klimt, iar balustrada ce imită crengile şi peretele verde reprezintă coroana.

Odată ce păşim în interiorul casei, descoperim un living imens placat cu marmură albă cu venatura neagră. Încăperea este structurată în zona de relaxare şi culoarul de trecere către scară, dormitor, baie şi bucătărie.

Beneficiarul este o familie cu doi băieţi de 3 şi 9 ani. Proiectul de amenajare şi decorare a avut ca inspiraţie Copacul Vieţii de Gustav Klimt. De aici au fost împrumutate culorile, motivele vegetale ce se regăsesc în întreaga amenajare şi fluiditatea spaţiului. Opera de artă în jurul căreia a fost realizată întreaga amenajare se află în acest living, deasupra comodei. Tabloul în tehnica mozaicului a fost făcut la comandă şi personalizat, îmbinând Copacul Vieţii şi Sărutul, lucrare atribuită tot lui Gustav Klimt.

Pentru ambientare, Natalia a mers în general pe decoraţiuni şi accesorii italieneşti.

Mobilierul din lemn, pe comandă este de la Casa Magică. Încăpătoarea canapea din living, pe care toţi membri familiei pot viziona filme împreună, este de la Rovere. Perdelele şi draperiile au fost achiziţionate de la Linea Oro Class.

Foarte des folosită, bucătăria (de la AMPLIUS) este împărţită în două zone. Cea de gătit şi cea de luat masa. Beneficiază de mobilier la comandă de calitate superioară, iar electrocasnicele inteligente uşurează activităţile zilnice.

Zona de luat masa este formată dintr-o banchetă în formă de U cu depozitare integrată sub şezut, spaţiu foarte util şi necesar pentru orice bucătărie modernă. A fost realizată la comandă la Delta Studio.

Scara, elementul central al casei, are balustrada din fier forjat, cu un model realizat după schiţele designerului Natalia Beleva. Modelul imită forma crengilor care se înalţă spre nivelul superior. Urcând pe scară, la etaj găsim un hol ce ne conduce firesc la o cameră de zi de la Mobexpert, dormitoarele copiilor şi baia. Canapeaua şi fotoliul albastre din camera de zi sunt de la Mobexpert.

La decorare s-a folosit albastrul, culoarea anului, şi accente de galben

Beneficiind de multă lumină precum şi de o frumoasă privelişte, în living-ul de la nivelul superior  s-a folosit o combinaţie îndrăzneaţă de nuanţe. Albastru puternic – canapeaua şi fotoliul, cărămiziu – draperiile şi perdelele, accente puternice de galben. Aici se găseşte o mică parte din colecţia impresionantă de cărţi detinută de proprietari, care petrec mult timp citind.

Dormitorul matrimonial are culori neutre, liniştitoare care relaxează după o zi agitată. Mobilierul este fabricat în Italia, din lemn de frasin şi finisat cu vopsea crem ecologică. Draperiile şi perdelele au nuanţa aleasă din modelul tapetului pentru a oferi camerei un aspect unitar.

Existând două băi, s-a optat ca numai una dintre acestea să aibă cadă, cealaltă dispunând doar de duş. Pentru a păstra arhitectura unitară a casei, duşul a fost poziţionat în mijlocul băii, oferind posibilitatea să aibă dimensiuni generoase. Acesta este delimitat de trei pereţi de sticlă, cel de-al patrulea fiind finisat cu travertin, la fel ca pardoseala.

Baia de la etaj este spaţioasă, cu o cadă pe colţ îmbrăcată cu mozaic de travertin. Spărgând monotonia finisajului, acesta se regăseşte şi pe pereţi, între plăcile de travertin.