Un ansambul reuşit de clădiri moderne care integrează şi una istorică

Sunt şi cazuri de clădiri vechi renovate, modernizate şi reabilitate cu rezultate bune atât funcţional cât şi estetic? Se pot astfel de clădiri integra interesant alături de alte clădiri moderne? Există şi clădiri moderne la noi care să iasă din tiparul de construcţii monotone şi reci din sticlă şi metal?

Răspunsul la întrebare este pozitiv cu condiţia să existe proiecte de calitate care să prevadă şi integrarea noilor clădiri în ansambluri. Un exemplu, pe care îl considerăm extrem de reuşit, în ciuda înălţimilor diferite ale construcţiilor care îl alcătuiesc, este ansamblul de clădiri noi, moderne, de pe Bulevardul Iancu de Hunedoara din Capitală, între Perla şi intersecţia cu strada Cădere Bastiliei. În centru se află o clădire monument istoric, o arhitectură clasică cu faţada de cărămidă aparentă, la a cărei schimbare de destinaţie s-a folosit tehnica evidării.

Metropolis Center

Este o clădire multifuncțională dezvoltată de Grupul Soravia din Austria şi localizată în zona centrală Dorobanți a Bucureștiului, actualmente fiind în proprietatea fondului de investiții PPF Real Estate din Cehia. Clădirea a fost construită menținând fațada primei tipografii din București, Tipografia “Cartea Românească”, monument istoric. Investiția pentru construirea acesteia a fost estimată la 38 milioane de euro. Complexul cuprinde birouri, o galerie comercială la parter, un aparthotel de 4 stele și o parcare subterană cu 186 de locuri.

În continuarea acestei clădiri se află două blocuri de birouri, centre de afaceri, construcţii moderne spectaculoase, în acelaşi regim de înălţime dar cu o arhitectură frumoasă: finisaje de calitate, decoraţiuni exterioare. paletă de culori interesante. Ansamblul se termină cu un bloc turn, de data aceasta sticlă şi metal, care rupe regimul de înălţime dar, în acelaşi timp nepărând în disonanţă cu celelalte clădiri. Reuşitul ansamblu pare să continue amestecul de stiluri caracteristic arhitecturii bucureştene, de astă dată la nivelul modernismului.

Foto: Ion Diamandi